torsdag 23 augusti 2012

Tour Of jämtland

Årets finaste tävling är gjord i både arangemang och natur. Rätt saftiga etapper. Böjade med en nätt 12h bilresa upp till östersund på Tisdagen. Onsdagen blev det lite rull på Morgonen och efter det vila och vänta in prologen en teknisk och kort etapp på 3 km som man kör en och en på tid. Jag brukar kunna få till det på dom här men det gick inget vidare. Som jag skrev innan så har jag varit fett under isen. så efter Lagmöte på kvällen så tog jag på mej att Serva våra två kaptener med dricka käk osv. Blir några gånger man går ner till bilen under 20 mil och tar så klart på krafterna. Och ibland får man själv köra torr då man priotera kaptenen hela tiden.

1a riktigt  långa ettapen blev piano för min del då en stor grupp gick och vi hade rätt gubbe med, så var rätt behagliga 17 mil mellan Åre _vemdalen

2a Ettapen brutala stigningar direkt i starten, här skulle det vara kritiskt för alla. jag gick med över utan jätteproblem och även våra huvudgubbar klunga blev rätt desamerad och det var skönt och känna att man kunde vara med fast man inte känner sej på topp. Blev i alla fall fett trött på dom 20 milen  på slutet och det var rejält skönt att bädda ner sej uppe på Tott hotell.

etapp 3 var jag helt slut på alla redan i bilen på väg till Troindheim. Klev av tidigt på den 22 mil långa etappen.   Fick svaret varför jag har känt mej som jag har och nu ligger jag med en rejäl förkylning och hosta.  Säsongen är lång och jag har aldrig någonsin varit så här motiverad på att tävla så här sent på året. kör antagligen sista racet den sista september.

Och sen blir det cyclcross race mer om det sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar