måndag 30 april 2012


Då var första svegicupen körd Åstorploppet och Örsestadsloppet.  Åstorploppet gick sådär kör inte så bra i kyla och kallt var det hagel och regn gjorde den alla redan hårda banprofilen och dom 20 milen ännu hårdare. satt med bra i 10 mil när vi skulle gå över Lotta på åsen andra gången var det inte många kvar i klungarn. det blev rejäl hårdkörning och jag var väl 10 meter ifrån att gå med över men det gick inte så mkt att säga hade inte krafterna. endast 33 st gick i mål var rätt bra slakt. Jag tjurade lite och laddade om till nästa dag.

Örestad blev ännu mer misär pissregn och ett par + grader. efter att ha plockat de första attackerna så går 2/3 av mitt lag i backen vi satt rätt samlade Tim Blev fälld och sen var det plocke pin. Jag och Peter c från laget fick sitta och jaga med Jocke från Mölndal och 3 norrmän som var rätt lata. i alla fall kom vi ifatt efter 2 mil då hade rätt grupp gått och Galle från laget var med. snabbspolning till slutet, det var väl ett 20 tal som var kvar i klunga 500 m innan mål var det 2 nötter som krokade i och jag flög över styret, blev lite fräcka skrapmärken och blå märken och en 4:e plats till Laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar